Saturday, October 15, 2011

JJCM–Bakso di Kedai Ayam Penyet Api

Kebiasaannya, waktu malam saya tak berapa minat nak makan nasi. Malam tadi, teragak nak makan bakso, so abah bawa kami ke kedai Ayam Penyet Api di Syeksen 9 Shah Alam.(oooh.. sebab tulah makanannya pedas sikit..Dah nama kedai pun melambangkan cili api Winking smile )  Katanya masakan dari Indonesia (Bakso kan makanan dari Indonesia)  Ramai juga pelanggan yang datang malam ni. Pelayannya semua lelaki dan dari tanah seberang lagi (hanya perasan bila mereka bercakap dengan pelanggan di sebelah meja)

IMG_1966

Specialnya disini, kita sendiri yang akan menulis nombor makanan dan minuman yang dipesan atas kertas pesanan.Seronok tengok Haqim ambil order. So saya order bakso ini. Sedap, sesuai dengan selera saya, Licin supnya saya hirup (malu pulak lepas tu Embarrassed smile)

IMG_1965

Abah dan Haqim makan nasi bersama ayam goreng ini

IMG_1963

dan pecal ni. Ayam sedap, tapi pecalnya pedas amat…. (Next time kalau nak order kena maklum untuk kurangkan sedikit pedasnya )

IMG_1964

Sedap makanan disini termasuklah air asam masin yang saya order. Boleh datang lagi ni…

0 comments:

Post a Comment