Monday, September 12, 2011

9/11

Semalam, saya menghabiskan beberapa jam dihadapan chanel 555 menyaksikan tayangan kembali kejadian yang berlaku di World Trade Centre, 10 tahun lepas yang menyebabkan kedua-dua menara bangunan tersebut collapse dalam masa tidak sampai 2 jam. Saya masih ingat pada hari tersebut saya duduk depan TV dalam keadaan tergamam, tidak percaya perkara ini boleh berlaku dan menyaksikan bagaimana hubungan sesama insan membantu satu sama lain dan menyaksikan kehilangan mereka yang disayang. Inilah yang berlaku apabila kuasa dan wang disalurkan kearah yang tidak bersesuaian. Yet, saya rasa kejadian ini tidak diambil sebagai pengajaran. Mereka yang berkuasa masih melakukan sesuatu tanpa mengira perasaan orang lain. Doa saya perkara seperti ini tidak berlaku di Malaysia. Sebahagian dari gambar kejadian tersebut yang rasanya macam baru berlaku semalam.

RTXKQQP_232941 

1339521-large-watermark-comp_232905

013nachtwey

016nachtwey008nachtwey

Inilah tapak World Trade Centre pada masa ini yang menempatkan ruang mengingati mereka yang terkorban dalam kejadiaan ini.

2011-09-11T193744Z_01_WTC522_RTRIDSP_3_SEPT11

0 comments:

Post a Comment