Wednesday, February 6, 2013

Gadget baru

20130206_170553

Apa tu? Yang sebelah kiri tu adalah penekan lapisan kek lapis untuk mengeluarkan udara yang terperangkap diantara lapisan kek.

20130206_171139

Ini adalah penekan yang saya gunakan kini yang berukuran 3” X 3 “. Saya beli diSerawak once upon a time. Masa tu tak lah terasa nak buat kuih lapis selalu macam sekarang ni. Puas mencari dibeberapa kedai barangan kek tapi tak jumpa menekan kek lapis yang besar. So saya tempah penekan yang baru berukuran 6 in  X 6 in. Hopefully it can reduced some time in baking this cake : ) .

Yang sebelah kiri adalah pembaris untuk memudahkan saya memotong kuih talam atau agar-agar. So sekarang kuih saya saiz potongannya sama rata. This product tak ada jual kat kedai ya. Dah cuba tadi apabila memotong talam kacang merah. Suka..suka..suka..

20130208_134326

Potongan talam kini lebih seragam Winking smile

IMG_0192

Yee..at last dapat juga kukusan baru yang besar ni and paling best boleh muat loyang 10 in X 10 in X 3 in saya. Sekurang-kurangnya adalah kenangan bonus tahun 2012 . suka suka suka..

0 comments:

Post a Comment