Monday, October 5, 2009

Jamuan Hari Raya

Memenuhi permintaan pelajar-pelajar, pada hari Sabtu (3/10) kami buat juga rumah terbuka untuk mereka. Disamping itu, abah jemput juga staf HEP dan jiran-jiran sekitar rumah untuk mengeratkan siratul rahim. Menu kami nasi dagang, mee jawa, ketupat dan rendang serta laksa lemak. Sempat juga saya buat kek lapis, puding buih dan kek coklat untuk mereka.

IMG_0123

Penuh meja, menanti tetamu yang mula datang pada jam 3 petang sehingga selepas maghrib.

 

 

 

 

 

Diantara tetamu yang hadir dan sempat saya snap sebelum sibuk dengan tetamu yang lain

IMG_0124

Ina sekeluarga.

 

 

 

 

 

IMG_0125

Kak Azmi, mazidah, Zaimee dan umi

 

 

 

 

Gelagat pelajar-pelajar mencuit hati saya. Ada yang sampai ke dapur untuk mendapatkan makanan. Terima kasih kerana tolong saya basuh pinggan.

IMG_0127

download ikhsan dari fitri - thanks

Sempat juga ambil gambar dihadapan rumah. Walaupun penat, tapi saya seronok dan gembira pada hari tersebut. Menjelang petang, semua yang dimasak habis terutamanya nasi dagang dan mee jawa.

Terima kasih kepada rakan-rakan dan pelajar-pelajar (termasuk my ex student last semester yang kena tawaf kawasan rumah untuk cari rumah saya :)..) kerana sudi hadir di rumah terbuka kami.

Selamat Hari Raya…

Nota: bagi yang nak resepi, insyallah nanti saya letak resepi-resepi tersebut…

2 comments:

  1. puan,gambar2 kami x ada ke???haha..

    From:Faisal

    ReplyDelete
  2. Saya tiada gambarnya, kalau you all ada beri saya nanti saya upload..

    ReplyDelete