Saturday, November 29, 2008

Menemui pensyarah baru

Selama 6 hari saya berkampung di Hotel Prescott Kelang, bersama-sama dengan pensyarah baru. Alhamdulillah, saya diberi peluang untuk berkongsi pengalaman mengenai Teaching Portfolio bersama-sama mereka. Untuk pertama kali juga saya ke Kampus UiTM di Puncak Perdana. Melihat kepada wajah-wajah muda yang ceria, teringat saya diwaktu saya mula-mula masuk mendaftar sebagai pensyarah UiTM dulu, dengan berbagai-bagai masalah yang saya hadapi dan saya pelajari dari pengalaman melakukan berbagai-bagai kesilapan. Satu perkara yang agak merisaukan saya bila diperhatikan, pensyarah baru lebih mementingkan penyelidikan berbanding dengan tugas hakiki mereka sebagai pengajar. Ehmm.. a good topic for research project ni...

Terima kasih juga pada Dr Rohana yang memberi peluang kepada saya membaiki presentation skill dan apa yang lebih penting, saya berkesempatan untuk catch up kembali dengan pengajian saya dan berpeluang untuk berjumpa dengan penyelia. Syukur saya kepada Allah yang memberi kesempatan dan peluang serta memberi rezeki untuk saya meneruskan pengajian saya.

Semoga pensyarah-pensyarah muda ini nanti akan meneruskan kesinambungan kami. Tersentuh saya bila terpandang ungkapan ini di pintu masuk belakang UiTM -

"Jagalah UiTM ini sebaik mungkin, ianya mungkin benteng terakhir untuk memertabatkan bangsa kita" - YDPA - Mei 2007

0 comments:

Post a Comment