Saturday, June 25, 2011

Cetak kandungan Blog

Selepas lebih kurang 3 tahun  saya mencatat kenagan dalam blogspot (May 2008, 2009, 2010, May 2011), terdetik dalam hati untuk mencetak coretan-coretan kehidupan sepanjang 3 tahun yang lepas. Manalah tahu, government bar pulak blogspot.com or anything happen to this server, at least saya ada salinan memori-memori indah yang tercatat di blog ini. So inilah printer Canon yang akan digunakan untuk tujuan tersebut.

IMG_1049

Ehmm, tak mudah sebenarnya nak print page-page tersebut, banyaknya try and error, especially kualiti gambar yang dicetak, akhirnya saya mengambil keputusan untuk mencetak with high kualiti gambar-gambar yang akan menjadi kenangan manis. Yang lain biarlah dengan kualiti yang sedia ada.

Menyingkap sejarah memori yang dicatat menyebabkan saya tersenyum sendiri, terutamanya apabila melihatkan perubahan Haqim yang begitu ketara. Benarlah kata MKI masa berlalu begitu pantas bagi mereka yang menyedarinya..

Nota: Kesukaran untuk akses Internet menyebabkan saya mencetaknya ke pdf file dahulu. Nanti baru print atas kertas…

0 comments:

Post a Comment