Saturday, April 8, 2017

Keratan dari BJ01 dan BJ02

Pengalaman memangkas pokok-pokok lama tiga minggu lepas menyaksikan tunas baru keluar dengan baik menyebabkan saya memangkas beberapa pokok lagi yang saya tanam pada tahun lepas yang tidak berbuah. Diantaranya adalah T01- Black Jack 01, T02- Black Jack 02 dan dahan terakhir SV yang saya tinggalkan in the case pemangkasan menyebabkan pokok mati.

21/4/2017 – Kotak ajaib telah dibuka. Satu diberikan kepada Bob untuk ditanam. Yang lain telah dimasukkan dalam bekas. Berikut adalah keratan-keratan yang telah mula bercambah.

cutting3

cutting2

Ini adalah keratan dari pokok Texas Everbearing yang menghadapi masalah  terlebih air minggu lepas. Hopefully keratannya akan menghasilkan pokok baru untuk saya rasai buahnya Smile.

cuttin4cutting4

Cutting Black Jack yang sudah berakar.

 

So inilah keratan yang perlu diuruskan hari ini :

keratan blackjack

Hopefully akan tumbuh pucuk baru dan terus berbuah pucuk pucuk tersebut. Ada yang berminat dengan keratan Black Jack dan BTM6. Datang ambil sendiri kalau berminat. By petang ni kalau tiada yang datang saya simpan dalam kotak ajaib 2 minggu..

0 comments:

Post a Comment