Tuesday, June 25, 2013

Makanan di Jogja 2

Masakan Padang
Banyak kedai masakan padang disini tapi Danang bawa kami ke Restaurant makan padang berhampiran hotel yang katanya sedap. Inilah menu yang dihidangkan

Dan sememangnya sedap makanan yang dihidangkan.

Mee sop
Sampai di Jogja Danang bawa kami ke restaurant ini yang berkonsepkan ala ala Bali dengan 2 ayam jantan dihadapan kedai menyambut kehadiran kami. Oleh kerana dah mkn nasi dalam pesawat kami order mee sop. Sedap sop kat sini tapi portionnya sama untuk tiga org makan. Learn my lesdon, next time kena tanya dulu portionnya besar atau kecil. Sedap mee sopnya.

See food
Pada malam ketiga kami  dibawa ke restaurant ini. Melihatkan bangunannya takut nak masuk very exclusive (pada pandangan kami). Bila nak order pelayannya begitu sabar menerangkan masakannya satu persatu kepada kami. Tapi masakannya cepat sampai dan sedap. Harganya pun tak adalah mahal sangat.

Pada malam terakhir Danang bawa kami di restaurant ini. Dari luar mcm castle, ingat Danang bawa kami merasai makanan barat pulamalam ni tapi rupanya seafood. Katanya keistimewaan restaurant ini adalah udang bakar madu yang sememangnya sedap.

Terima kasih Danand. Tempat yang dibawa s3muamya sedap...

0 comments:

Post a Comment