Friday, June 14, 2013

Kursus Tulis Tesis Pantas

peserta

Gambar dari laman web Dr Othman di http://drotspss.blogspot.com/ . Phd program pun ramai perempuan dari lelaki !!!!!!

Saya menghadiri kursus ini yang dikendalikan oleh Dr Othman Talib di Hotel UiTM. What? Kenapa attend kursus lepas tulis thesis? I received the same question from several people. Hmm bertuahnya saya kerana berkesempatan attend kursus phd diawal dan diakhir tempoh pengajian. Kalau pada tahun 2010 sewaktu saya attend kursus yang serupa by different people, half of the session macam blur je, tapi sekarang semuanya clear and I agree dengan apa yang dicadangkan oleh Dr Othman. Ada beberapa perkara yang dicadangkan oleh beliau membuatkan saya berfikir dan melihat kembali thesis saya sekembalinya dari program tersebut. A very good program yang amat sesuai untuk pelajar-pelajar yang sedang buat phd. Selain dari itu, ada beberapa tips dan diagram yang sesuai untuk saya gunakan kelak kalau kena mengajar reseach methodology.

Cuma Dr Othman menganjurkan penggunaan Mendeley sebagai document manager. Saya rasa penggunaan qiqqa adalah lebih baik cuma slightly complicated berbanding dengan Mendeley.

Seronok berada bersama-sama kumpulan phd yang memahami apa yang saya lalui…

Hopefully tuhan permudahkan perjalanan saya untuk menyiapkan tesis dan viva. Ameen…..

0 comments:

Post a Comment