Tuesday, May 5, 2009

Hospital Dungun

IMG_0327

Hari ini bawa emak ke routine check up di Hospital Dungun. Dari jam 7:30 hingga pukul 11:00 baru siap. Setiap kali ke hospital, beberapa perkara akan bermain dalam fikiran saya seperti

  • Alhamdulillah, tuhan beri saya kesihatan yang baik, melihat kepada mereka yang sakit, terasa begitu bertuahnya kita
  • Tiadanya budaya membaca dikalangan masyarakat Malaysia walaupun untuk membaca surat khabar. Saya sempat habiskan satu laporan 70 ms sewaktu menunggu emak.
  • Kesihan lihat makcik-makcik yang datang sendirian tanpa ditemani anak mereka. Pengalaman saya bersama emak, walau pun dia masih kuat, tapi ada beberapa perkara seperti apa yang dicakap oleh dr dan nurse serta keperluan untuk pergi ke beberapa bilik setiap kali check up menyebabkan saya tidak sampai hati untuk meninggalkan emak disitu sendirian. Tak salah kalau cuti sehari setiap bulan untuk bawa emak ke hospital.

0 comments:

Post a Comment