Tuesday, December 4, 2012

CAIT 2012

CAIT 2012

Saya menghadiri seminar penyelidikan pelajar phd dalam bidang AI  (CAIT 2012) pada 18 – 19 November yang lepas  bersama Dr Mazidah. Saya kira inilah titik permulaan bagi saya merasai insyaAllah boleh menamatkan pengajian pada tahun depan. At last Prof Razak dah beri green light untuk saya menulis dan saya ada sampai penghujung bulan February untuk memberikan  kesemua 6 chapters of my thesis kepada prof untuk direview. Hmm banyaknya kerja nak buat. Dah lama tidak berkesempatan untuk bersama Mazidah. So in this programme, we are taking our own time chatting sambil makan sampai hampir 2 jam.

Banyak juga cadangan yang dikemukakann oleh penilai, prof dan Dr Zakree. Suspense pun ada juga bila harapan yang diletakkan begitu tinggi. Satu pengalaman yang saya dapat dari sesi ini, kata-kata penilai dalam memberikan pandangan terhadap sesuatu kajian memainkan peranan kepada pelajar. Apabila Prof Dr Siti Mariam memberikan ucapan tahniah and ‘see you at viva’ saya begitu berbesar hati. Tetapi ada juga rakan yang begitu muram apabila comment yang diberikan begitu negative seolah-olah 3 tahun masa berlalu tanpa memberi sesuatu maksud. Moga-moga Allah permudahkan saya untuk meneruskan proses penulisan sehingga selesai. Ameenn….

0 comments:

Post a Comment