Tuesday, July 20, 2010

Terapi Pulau Redang

IMG_1200

Kenapa saya pergi ke pulau itu untuk kali kedua? Last time, kami pergi sewaktu cuti sekolah. So keadaan begitu sesak dan saya terkilan kerana tidak dapat menikmati keindahan ikan yang ada kerana ramainya pengunjung dan kerana tak berapa confident untuk snorkeling.

This time, salah satu saat yang paling saya tidak dapat lupa adalah snorkeling sewaktu pukul 7 pagi (I am serious). Diwaktu tersebut, sewaktu tiada insan lain dalam air, dengan keadaan airnya begitu jernih dan masih belum tercemar, saya menyaksikan satu dunia yang begitu unik. How I wish, saya ada kamera yang boleh merakamkan keadaan itu. Syukur alhamdulillah diberikan kesempatan oleh Allah untuk saya menyaksikan keindahan dan kekuasaannya dalam satu dunia yang lain. Yes, saya begitu asyik menyaksikan ikan-ikan tersebut sehingga hampir tertinggal bot untuk balik :). Walaupun saya tidak dapat merakamkannya disini, pengalaman tersebut pastinya akan tersisip kemas dalam memori saya. Hopefully next time saya dapat saksikan keindahan alam ini ditempat lain.

IMG_1201 

Saya browse Internet untuk melihat sekiranya ada imej yang serupa seperti apa yang saya lihat and here are some of them.

pulau-pangkor-perak02 rich_rtw_04-05.1090311600.coral_reef

hungry-sergeant-major images

0 comments:

Post a Comment